6 Przyczyn Powodujących Niski Popęd Płciowy

0

Obecnie żyjemy w czasach, gdy coraz częściej cierpimy na niski popęd płciowy, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Przyczyny mogą być różne i nie każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę. Zanim rozwiążemy ten problem raz na zawsze i zaczniemy cieszyć się z udanego współżycia z partnerem powinniśmy najpierw przyjrzeć się najpopularniejszym przyczyną związanym z popędem.

Co powoduje niski popęd płciowy

Problemy z potencją są powszechne na całym świecie. Faktem jest, że dotykają one coraz częściej ludzi młodych, którzy powinni tryskać witalnością, a zamiast tego narzekają, że nie mają na nic siły. Wynika to z różnych czynników. Poniżej prezentujemy popularne przyczyny, które niszczą nasz popęd płciowy:

  1. Pracoholizm

pracoholizm potrafi osłabićJeśli uważasz, że za dużo pracujesz to może być pierwszy objaw tego, że powinieneś wziąć
sobie wolne. Większość ludzi, którzy popadają w pracoholizm nie zdają sobie sprawy, że ciało i umysł potrzebują czasu na regenerację. W gabinetach seksuologów coraz częściej pojawiają się osoby, które narzekają na obniżenie popędu płciowego oraz braku satysfakcji w związku. Kiedy partnerzy zbyt długo przebywają poza domem ich relacje w związku stają się mniej trwałe; dochodzi do kłótni, a nawet separacji.

Powyższy problem jest związany także z nadmiernym wysiłkiem fizycznym. Historie osób, które pracują po kilkanaście godzin dziennie wykonując ciężką, fizyczną pracę również pokazują, że ochota na współżycie z partnerką staje się coraz mniejsza. Warto czasem wziąć kilka dni wolnego i odpocząć.

2.  Stres i depresja

Statystki przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia pokazują, że z każdym rokiem liczba osób popadających w depresję rośnie. Choroba ta dotyka kilkanaście procent naszej populacji – w większości są to kobiety. Niektóre osoby nie zdają sobie nawet sprawy z tego, że nadmierny stres zwiększa ryzyko powstawania zawałów. U kobiet może opóźnić wystąpienie cyklu miesiączkowego.

Długotrwały stres obniża energię i godzi w poczucie własnej wartości. Efektami tego zdarzenia jest brak zainteresowania płcią przeciwną i oziębłość seksualna. Aby zredukować poziom stresu warto uprawiać sport i częściej spotykać się z ludźmi, których lubimy.

3. Zła dieta

Poważnym problemem, który powoduje niski popęd płciowy jest zła dieta. Generuje ona problemy ze zdrowiem i otyłością. W wątrobie osób z nadwagą syntezuje się większa ilość białka SHBG, która spowalnia wydzielanie się testosteronu i powoduje problemy z popędem.

Dieta jest niezwykle ważna, jeśli chcemy czuć się dobrze i mieć mnóstwo energii. Więcej informacji, znajdziesz w poradniku dotyczącym diety wspomagającej potencję.

4. Rutyna

nuda i rutynaW życiu wielu osób żyjących w długotrwałych związkach często dochodzi do rutyny. Wynika to z tego, że nic już nas nie zaskakuje, ponieważ nasz partner jest przewidywalny. To doprowadza do nudy i braku pożądania. Badania pokazują, że rutyna w związku często prowadzi do zdrad oraz rozwodów. Niestety ale takie są fakty; jeśli chcemy zwiększyć satysfakcję powinniśmy częściej zaskakiwać naszego partnera. Może to być np. nieoczekiwana kolacja przy świecach, wyjazd w egotyczne miejsce lub uprawianie razem nowego sportu.

5. Brak ruchu

Omówiliśmy już najważniejsze kwestie wynikające z niskiego popędu płciowego. Teraz pora dodać kolejny punkt, który jest niezwykle istotny – brak aktywności fizycznej. Niestety ale bez uprawiania sportu nasz popęd będzie niski. Nasze ciało jest tak skonstruowane, że musimy się ruszać i uprawiać sport ze względu na zdrowie.

Jeżeli masz pracę siedzącą i mało ruchu warto pomyśleć o tym, żeby to zmienić uprawiając aktywność fizyczną. Do sportów, które zwiększą Twoją potencję i poprawią samopoczucie należy: bieganie, jazda na rowerze oraz inne sporty wytrzymałościowe. Uprawiaj sport jak najczęściej a odczujesz dużą różnicę. Jak to się mówi: „w zdrowym ciele, zdrowy duch”.

6. Mała ilość snu

Jsenest to kolejny punkt, który zaburza nasz popęd płciowy. Statystyki pokazują, że śpimy coraz mniej i częściej popadamy w stany, w których nic nam się nie chce. Naukowcy z Uniwersytetu w Pensylwani odkryli, że niedosypianie i długotrwałe zmęczenie powoduje zanikanie komórek nerwowych.

Bez wątpienia sen ma także wpływ na nasze samopoczucie. Nic dziwnego, że gdy jesteśmy zmęczeni to nie mamy na nic ochoty. Jak pokazują współczesne badania dorosły człowiek potrzebuje minimum 7 godzin snu, aby zregenerować organizm i dobrze funkcjonować.

Zmiana codziennych rutyn nie jest wcale prosta, ale możliwa do wprowadzenia. Jeśli wprowadzisz te sześć punktów to już wkrótce zaczniesz cieszyć się większą energią i bardziej satysfakcjonującym życiem.

Ostatnio wpisywane frazy:

  • niski popęd płciowy jakie są przyczyny
  • obniżenie popędu płciowego u mężczyzn
  • brak ochoty
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here