7 Naturalnych Sposobów Jak Zwiększyć Poziom Testosteronu

2

Czy myślałeś kiedyś nad tym jak zwiększyć poziom testosteronu w organizmie? Niedobór tego hormonu powoduje wiele powikłań zdrowotnych oraz problemów w życiu mężczyzny. Do najbardziej popularnych należą: niskie libido oraz słaba adaptacja do wysiłku fizycznego i budowania masy mięśniowej.

W tym artykule dowiesz się jak testosteron wpływa na funkcjonowanie ciała oraz poznasz skuteczne sposoby jak naturalnie go zwiększyć.

Czym jest testosteron?

Testosteron jest steroidowym hormonem płciowym wytwarzanym w męskich jądrach. Przez ludzi jest uważany jako uosobienie męskości. W rzeczywistości wpływa na wiele aspektów życiowych w życiu człowieka.

Prawidłowy poziom testosteronu odgrywa dużą rolę w seksualności i reprodukcji. To za sprawą tego hormonu mamy większe libido co wpływa na lepszą jakość seksualną.

Ponadto testosteron wpływa na budowanie masy mięśniowej, utrzymanie optymalnej gęstości kości, a także za porost owłosienia na głowie i innych częściach ciała.

Szacuje się, że po 30 roku życia testosteron u mężczyzny stopniowo spada. Poziom testosteronu możesz sprawdzić wykonując test laboratoryjny, w którym przeprowadzane jest badanie krwi.

Jak podnieść poziom testosteronu u mężczyzny

Poniżej znajdują się sposoby, dzięki którym zwiększysz poziom testosteronu w organizmie:

1. Wykonuj ćwiczenia siłowe

ćwiczenia siłoweJak pokazują badania osoby, które regularnie ćwiczą na siłowni mają wyższy poziom testosteronu od osób, które tego nie robią. Wiedzą to sportowcy, dla których odpowiedni poziom testosteronu wiąże się z sukcesami sportowymi.

Ćwiczenia siłowe takie jak podnoszenie ciężarów oraz martwy ciąg dają najlepsze rezultaty. Co ciekawe badania przeprowadzone na otyłych mężczyznach pokazują, że zwiększona aktywność fizyczna jest bardziej korzystna niż dieta odchudzająca w stabilizacji testosteronu.

Krótkie i intensywne ćwiczenia dają lepsze rezultaty niż długotrwały trening fizyczny taki jak bieganie. Ćwiczenia siłowe zwiększają poziom testosteronu poprzez zwiększenie ekspresji hormonów odpowiadających za sytość, w tym insuliny czy leptyny.

Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć poziom testosteronu to zapisanie się na siłownie i regularne ćwiczenia sprawią, że zaczniesz mieć więcej energii i wyższe libido.

2. Zredukuj stres

relaksacyjne wypoczywanie

Kiedy jesteś pod wpływem długotrwałego stresu w Twoim ciele uwalniany jest kortyzol – hormon, który blokuje działanie testosteronu. Zbyt duża ilość tego hormonu może mieć wpływ na zwiększanie ilości przyjmowanego pokarmu, przybierania na wadze oraz magazynowania dodatkowego tłuszczu w organizmie.

Długotrwały stres ma także podłoże psychiczne, które prowadzi do wielu poważnych chorób umysłowych i alienacji. To jak sobie z nim radzić jest kluczowe w odniesieniu do każdej sfery naszego życia – w tym prawidłowego funkcjonowania testosteronu w organizmie.

Metod na redukcje stresu jest wiele. Najlepsze z nich to ćwiczenia relaksacyjne polegające na rozluźnianiu mięśni np. trening relaksacyjny Jacobsona. Według badań coraz większą popularność na świecie zdobywa medytacja oraz joga. Praktykowanie medytacji odpręża umysł i sprawia, że zmniejsza się poziom stresu. Podobnie jest z jogą, która działa nie tylko na umysł ale również na ciało.

Regularne praktykowanie ćwiczeń relaksacyjnych, medytacji oraz jogi pozwoli Ci zredukować poziom stresu oraz podnieść poziom testosteronu w organizmie. Pamiętaj że początki bywają trudne – podobnie jak ze sportem. Im więcej ćwiczysz tym masz lepsze efekty.

3. Wysypiaj się

Odpowiednia ilość snu jest tak samo ważna dla zdrowia jak uprawianie ćwiczeń fizycznych. Osoby które mało śpią częściej popadają w stany depresyjne, stres oraz zachwiania nastroju. Ponadto jeśli śpimy mniej niż 5 godzin to nasz poziom testosteronu może obniżyć się nawet o 15%.

To jaka powinna być optymalna ilość snu zależy od naszej genetyki. Szacuje się, że sen powinien trwać około 7-9 godzin. Krótsza lub dłuższa ilość snu nie jest zalecana.

4. Sprawdź magiczne działanie imbiru

imbir

W wielu krajach imbir jest stosowany jako dodatek do niektórych potraw oraz skuteczny środek na przeziębienia i choroby. Okazuje się, że imbir działa też korzystnie na podniesienie testosteronu.

Większość badań nad imbirem przeprowadzono na zwierzętach, jednak istnieje jedno badanie, w którym brali udział ludzie. Stwierdzono, że dłuższe stosowanie imbiru jako dodatku do potraw i napojów potrafi zwiększyć poziom testosteronu o 17% i poprawić funkcje seksualne.

Jeśli zależy Ci na lepszym samopoczuciu i udanym seksie włącz do swojego codziennego menu imbir. Ciekawostką jest fakt, że jest on dostępny w każdym większym sklepie.

5. Korzystaj z Witaminy D

słońce podnosi poziom testosteronu

Badania pokazują, że witamina D ma wiele korzyści zdrowotnych i podnosi poziom testosteronu w organizmie. Jak pokazał pewien eksperyment osoby, które przyjmowały codziennie witaminę D3 przez 12 miesięcy zwiększyły poziom testosteronu o 25%.

W celu zwiększenia ilości witaminy D w organizmie wystarczy przebywać codziennie 15 minut na słońcu. Dzięki temu uzupełnisz niezbędne braki. Witamina D znajduje się też w pokarmie. Najlepszym źródłem tej witaminy są ryby: węgorz, śledź, dorsz czy łosoś. Witaminę D możesz uzupełniać również za pomocą suplementów diety.

6. Nie zapominaj o cynku

To jeden z mikroelementów, który wpływa na wiele procesów życiowych. Cynk odpowiada za pracę układu odpornościowego, wydzielanie insuliny oraz prawidłowej regulacji ciśnienia krwi.

Wykazano, że sześciotygodniowa suplementacja cynkiem powoduje znaczną poprawę poziomu testosteronu u mężczyzn. Podobnie jest z niedoborem cynku – jego brak zmniejsza ilość testosteronu w organizmie.

Najwięcej cynku znajdziesz w ostrygach wędzonych, rybach, fasoli oraz w zielonym groszku.

7. Dostarczaj do organizmu niezbędnych witamin

Oprócz witaminy D i cynku pomocne mogą okazać się niektóre zioła i rośliny, które podnoszą poziom testosteronu. Jednym z nich jest niezwykła roślina o nazwie ashwagandha. W jednym z badań przeprowadzonych na bezpłodnych mężczyznach stwierdzono, że stosowanie tych ziół podnosi poziom testosteronu, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby plemników o 167%.

Te same badanie przeprowadzono w grupie zdrowych mężczyzn. Ci którzy stosowali zioła ashwagandha zwiększyli poziom testosteronu o 15%, jednocześnie zmniejszając poziom kortyzolu o 25%. Podobne działanie mają takie rośliny jak buzdyganek ziemny i korzeń maca.

Zestaw witamin na podwyższenie testosteronu w jednym opakowaniu

testolan na podniesienie testosteronu u mężczyznyJeśli zależy Ci na kompleksowym zestawie witamin, które zwiększą poziom testosteronu sprawdź naturalny suplement Testolan, który zawiera m.in. ashwagandha, buzdyganek ziemny, korzeń maca, nasiona granatu oraz wiele innych witamin, których potrzebujesz.

To środek, który pomoże Ci w budowaniu większej masy mięśniowej i jednocześnie zwiększy Twoje libido. Aby dowiedzieć się więcej na temat tego suplementu kliknij tutaj.

Sztuczne wspomaganie i nadmiar testosteronu

Istnieją także inne sposoby, dzięki którym można nienaturalnie podnieść poziom testosteronu. Są to niedozwolone środki oraz doping stosowany przez niektórych sportowców i kulturystów, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Według naszej opinii nie warto stosować takich środków, gdyż skutkują zaburzeniami hormonalnymi, nadciśnieniem, zwiększoną agresywnością oraz pogorszeniem stanu zdrowia. Warto korzystać tylko z naturalnych środków, ponieważ w dłuższej perspektywie czasowej przyniosą więcej korzyści w życiu niż środki dopingujące.

A jakie są Twoje sposoby na podniesienie poziomu testosteronu. Podziel się swoją opinią w komentarzu.

7 Naturalnych Sposobów Jak Zwiększyć Poziom Testosteronu
5 (100%) 3 votes

2 KOMENTARZE

  1. Siłownia daje bardzo dużo. Odpręża i redukuje stres przez co czuje się lepiej. A najlepsze jest to, że z każdym nowym miesiącem stawiam sobie nowe wyzwania i zmieniam ćwiczenia treningowe przez co nie mam takiego stanu podczas którego czuje się znudzony albo że mi się nie chce. Takie nastawienie potrafi nakręcić do osiągania lepszych rezultatów.

  2. Tak zgadzam się, że sport bardzo dużo daje i podnosi testosteron. Bo co innego jak siedzi się przez te 8h w biurze i pozniej wraca do domu i siedzi przez telewizorem. A jeszcze jak nie uprawia sie zadnego sportu to w ogole czlowiek czuje sie otepialy i zmeczony. Dlatego ja duzo biegam, gram w pilke nozna okazjonalnie z kolegami i to bardzo pomaga. Wtedy czuje sie lepiej i mam wiekszego powera 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here